Saturday, May 23, 2015

UPT


     The result is negative!Negatif.Kau faham tak negatif tu apa?Maksudnya aku tak mengandung!Macam mana nak respon depan kau ni alat UPT oi!Macam ni ke?Wah,aku tak mengandunglah!(sambil sengeh macam kerang busuk).Ke macam ni? Yeay! aku tak mengandung!(sambil melompat kegirangan macam kera). Atau macam ni? Alamak,gagal lagi(sambil mencebikkan bibir). Ha,rasanya macam tu lebih sesuai kut! Sebabnya tiba-tiba pulak muka aku terasa panas bila buat muka macam tu. Okay,rasanya hujan akan turun sebentar lagi. Sediakan payung sebelum guruh dan kilat tumpang sekaki.
     Kenapa aku kena rasa macam tu?Keliru pulak hati aku ni tau. Berfikir sekejap sambil makan Kitkat. Ha, dapat dah. Mungkin aku terlalu berharap akan kehadiran seorang cahaya mata dalam hidup aku. Yela,bunga Syurga, siapa tak mahu kan? Selepas pengalaman pahit tu, aku ternanti-nanti peluang kedua. Aku mahu hamil lagi. Kesunyian ini sedang memburu hidup aku secara diam. Perlahan-lahan aku hilang dari dunia nyata. Tidur berbantalkan lengan bersulam airmata. Hari-hari aku dipujuk Encik Suami sampai bosan dibuatnya. Kekadang dibiarkan saja aku melayani perasaan sepi itu. Apakan daya. Itu urusan Allah SWT. Siapalah aku untuk ikut campur. Redhailah wahai hati yang sedang bersedih.
    Aku sedar yang aku perlu redha. Tapi,bila bayu kesepian itu menyapa di pipi,10 jemariku ini pun tak mampu untuk menepisnya. Aku telan hidup-hidup sambil mengenang satu persatu detik itu. Haish, keluahan apakah ini? Keluhan sedih atau kecewa? Entalah. Apapun,aku cuba untuk lepaskan kenangan itu. La tahzan. Innallah ha maa'na. Apakah cerita itu? Panjang ceritanya. Pendekkan? Ambil masa. Jadi,sabarlah. Bila sudah selesai dipendekkan,pasti cerita itu akan bermula.

No comments:

Post a Comment